loading...
ویـوا پــرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
آرمان بازدید : 21 شنبه 07 بهمن 1391 نظرات (0)

کاپیتان پرسپولیس که در دربی ۷۶، ششمین حضور خود در این مسابقه را تجربه می‌کرد، حالا ۴ برد و دو تساوی دربی در کارنامه‌اش دارد. او البته می‌توانست پنجمین برد را هم تجربه کند که از دست رفتن موقعیت‌های خوبی پرسپولیس باعث شد این مسابقه با نتیجه مساوی تمام شود.


شاید اگر داور در آن دو صحنه مشکوک محوطه جریمه استقلال تصمیم دیگری می‌گرفت الان پرسپولیسی‌ها دربی را با کسب سه امتیاز پشت سر گذاشته بودند. مهدوی‌کیا حاضر نیست حرف خاصی در مورد آن صحنه‌ها و تصمیمی که داور گرفت بزند و سعی کرد مصاحبه را بدون جنجال به پایان برساند.
*دربی هم که مساوی شد. مسابقه چطور بود؟
بازی بدی نبود. ما برای سه امتیاز بازی کردیم و تا لحظه آخر فشار آوردیم روی دروازه حریف، ولی موقعیت‌هایمان گل نشد.
*این مسابقه بار فنی نداشت.
به هر حال بازی طوری که انتظار می‌رفت نبود. ولی تیم ما خوب بود و بهتر بازی کرد. بازی گل نداشت. می‌توانست قشنگ‌تر بشود. ولی خب فکر می‌کنم که ما بازی خوبی انجام دادیم. چون استقلال فقط یک موقعیت گل داشت، این بازی آن‌طور که فکر می‌کردیم جذاب از آب درنیامد. اگر موقعیت‌های ما گل می‌شدند نظرات تغییر می‌کرد. به هر حال استقلال دنبال این بود که صدرنشینی را حفظ کند. به کسب یک امتیاز و نباختن راضی بود ولی ما به دنبال سه امتیاز بودیم و تا دقیقه ۹۳ هم فشار آوردیم که به گل برسیم اما موفق نشدیم دروازه حریف را باز کنیم.
*داوری چطور بود؟ دو صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال وجود داشت که داور پنالتی نگرفت.
نمی‌دانم. دو صحنه مشکوک روی دروازه استقلال اتفاق افتاد که کارشناسان در این مورد نظر می‌دهند. من هنوز صحنه آهسته را ندیده‌ام ولی بعضی از کارشناسان گفته‌اند پنالتی بوده.
*مسعود مرادی گفته پنالتی نبوده، در حالی که او بلافاصله پس از پایان مسابقه در استادیوم این اظهار نظر را داشته؛ یعنی صحنه آهسته این دو اتفاق را هم ندیده است. یحیی گل محمدی هم به همین موضوع اعتراض داشت که چرا مرادی قبل از دیدن صحنه آهسته، اظهار نظر کرده.
به هر حال هر کسی یک نظری دارد. هر کارشناسی که مصاحبه می‌کند، مسئولیتش با خودش است و هر کسی یک نظری دارد.
*فکر می‌کنی عملکرد خودت در این مسابقه چطور بود؟
من دو هفته مصدوم بودم و سعی کردم در این مسابقه در خدمت تیم باشم. تلاش کردم برای تیم موثر باشم.
*یک موقعیت گل هم داشتی ولی نوری توپ را از شما قاپید.
در آن صحنه محمد از پشت آمد و توپ را برد جلو. من در موقعتی بودم که می‌توانستم شوت بزنم. من در موقعیت خوبی بودم. محمد هم احساس کرد می‌تواند ضربه خوبی به توپ بزند و در موقعیت خوبی است.
*آخرین دربی را هم که نباختی.
من دوست داشتم ببریم. چون شرایط ما بهتر بود در زمین. ولی آخرین مسابقه این طوری شد.
*این یک رکورد است؛ ۶ بار حضور در دربی بدون باخت.
من دنبال رکورد نیستم و قبلا هم نبودم. خوشحالم که امسال در حالی از فوتبال خداحافظی می‌کنم که در دربی باخت نداشتم. من در ۶ تا دربی حضور داشته‌ام که ۴ برد و دو مساوی صفر – صفر به دست آورده‌ام که هر دو مساوی بدون گل برای لیگ امسال بوده.
*کدام دربی برایت بیشتر خاطره‌انگیز بوده؟
دربی پارسال که ایمون زاید سه گل زد فراموش نشدنی بود. کسی نمی‌تواند آن دربی را از یاد ببرد. هر دربی یک خاطره‌ای دارد ولی دربی فصل قبل که دو هیچ عقب بودیم و سه بر دو بردیم خاطره دیگری بود.
*در این مسابقه ورزشگاه پر شده بود و خیلی‌ها که نتوانستند وارد ورزشگاه شوند به خانه‌هایشان برگشتند تا مسابقه را از تلویزیون تماشا کنند.
این از هیجانات دربی است. من به شخصه تشکر می‌کنم از هواداران پرسپولیس که کمک کردند و سنگ تمام گذاشتند. اما شرمنده که نتوانستیم گل بزنیم و ببریم. دربی فرصتی است که بتوانیم از هواداران تشکر کنیم. هواداران امسال خیلی لطف کردند. تیم تا رده‌های پایین جدول آمد ولی ما را تنها نگذاشتند. بیشترین حضور تماشاگران هم برای بازی‌های پرسپولیس است. این نشان می‌دهد هواداران ما شرایط را درک کردند. امیدوارم با حمایت آن‌ها در جدول لیگ بالا بیاییم و در جام حذفی هم جبران کنیم.
*مدیریت باشگاه و گل‌محمدی اعتراض شدیدی به داوری دربی داشتند.
به هر حال در هفته های گذشته اتفاقاتی افتاده و در این دربی هم صحنه‌های مشکوکی وجود داشته. به هر حال آن‌ها مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.
*ادامه لیگ را چطور می‌بینی؟ فکر می‌کنی پرسپولیس تا پایان لیگ چه نتایجی می‌گیرد؟
ما یک بازی عقب افتاده داریم که اگر ببریم می‌توانیم در جدول بیاییم بالاتر. شانس خوبی است که این اواخر در تهران بازی می‌کنیم و خودمان را در جدول می‌کشیم بالا. این فرصتی است که خودمان را بکشیم بالا. این فرصت را داریم و می‌توانیم به هدفمان برسیم. باید هشیار باشیم. ۱۱ امتیازی که در ۵ هفته اول لیگ از دست دادیم اتفاق بدی بود. به جای حسرت خوردن باید در بازی‌های بعدی جبران کنیم.
*غیبت علی کریمی در این دربی تاثیرگذار بود؟
به هر حال مهم بود. امیدوارم او هرچه زودتر برگردد. مصدومیت جزئی از فوتبال است ولی علی دارد تمرین می‌کند که برگردد.
*به نظر می‌رسد مهاجمان پرسپولیس طلسم شده‌اند. چند وقت است گل نمی‌زنند.
به هر حال درست است که آن‌ها در چند بازی اخیر مشکلاتی داشند ولی فراموش نکنیم در ۶-۷ هفته اخیر ۱۰ تا گل زدند که نشان می‌دهد توانمند هستند. تحت فشار قرار دادن آن‌ها کمکی نمی‌کند و مشکل را بیشتر می‌کند. مهاجمان ما در بازی‌های بعدی بهتر خواهند بود.
*نظرت در مورد بازی بعدی پرسپولیس که مقابل فولاد برگزار می‌شود چیست؟
فولاد حریف قدری است که امسال خودش را به بالاهای جدول رسانده. ولی بازی در آزادی برگزار می‌شود و ما باید به فکر شکست دادن حریف باشیم.
*فرانکو باره سی هم که برای دیدن دربی به تهران آمده بود.
بالاخره او یکی از اسطوره‌های جهان و یکی از بهترین مدافعان فوتبال دنیاست. به هر حال این‌ها تجربیات بزرگی دارند که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد. باشگاه در مورد آکادمی می‌خواهد نظرات این‌ بزرگان را بگیرد که خوب است. آمدن باره سی به ایران خالی از لطف نبود. قطعا وقتی او به کشورش برگردد در مورد کشور ما صحبت می‌کند. با توجه به اینکه این‌ها چهره‌های سرشناسی هستند نظراتشان می‌تواند به نفع کشورمان باشد؛ حتی سوای بحث فوتبال. امیدوارم که به ایشان خوش گذشته باشد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ضعف تیم فعلی پرسپولیس؟؟
    پـــرســولــیس - استقلــال ؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 1,323
  • بازدید کلی : 4,324